سفارش تبلیغ
صبا ویژن

87/10/19
9:16 صبح

محرم و حیرتکده

به قلم: شاهد در دسته غزه، سید حسن نصرالله، محرم، شهید مطهری، شهید آوینی، حیرتکده

 

قیامت بی حسین (ع) غوغا ندارد             شفاعت بی حسین معنا ندارد
حسینی باش که در محشر نگویند            چرا پرونده ات امضا  ندارد
دهه اول محرم هم گذشت. امیدوارم که به خوبی برای آقا اباعبدالله عزاداری کرده باشید. اما خواهشی دارم. دوستان و خوانندگان بزرگوار، مصائب اهل بیت -علیهم السلام- پس از عاشورا تموم نمی شه؛ بلکه تازه شروع می شه. متاسفانه عده ای بعد از دهه ی اول سیاه از تن در می آرند و کاملا عزای حسین (ع) رو فراموش می کنند. این به نظرم درست نیست. برای عزاداری کم نگذارید که این دو ماه محرم و صفر، سراسر عزاست.

شهید مطهری (ره) می فرمایند عده ای برای عظیم نشان دادن حادثه ی عاشورا فجایع آن را بزرگ نشان می دهند. در صورتی که در جهان ممکن است فجایعی شبیه یا بدتر از عاشورا هم وجود داشته باشد. ایشان ادامه می دهند که خود مصیبت مدینه -حضرت صدیقه ی طاهره- کم از عاشورا نداره. اما اون چیزی که در کربلا عظیم است روح حماسی و تفکر و اندیشه ای است که در راه حسین (ع) قرار دارد. باید به بزرگ نشون دادن این مسئله پرداخت.
سید شهیدان اهل قلم هم می گوید: «خون حسین و اصحابش کهکشانی است که بر آسمان دنیا راه قبله را می نمایاند. اگر نبود خون حسینی، جوشیدن سرد می شد و دیگر در افاق جاودانه ی شب، نشانی از نور باقی نمی ماند.»
لصفا کمی در سخنان گفته شده از این دو شهید عزیز دقت کنید. رمز عزاداری با معرفت را از اینجا باید دریافت.

حیرتکده ی عقل


از زمان راه اندازی حیرتکده چند روزی بیشتر نمی گذره. چون راه اندازی یه وبلاگ به فرصت نسبتا زیادی احتیاج داره که من معمولا در اختیار ندارم، با رسیدن محرم و تعطیلات دهه اول فرصت رو برای این کار مغتنم شمردم. و البته برای این که از این فرصت بیشترین استفاده رو هم ببرم، تصمیم گرفتم در این دهه هرشب اونو بروز کنم.
خب هر چند کار سختی بود ولی یه موفقیت نسبی تو این کار داشتم. یعنی به جز شب عاشورا که خستگی امانم نداد هر شب مطلب داشتم. اما الان دیگه باید به طور جد به درس و امتحانات مشغول بشم که به همین جهت نمی تونم وقتی روی این کار بذارم. البته در همین ایام امتحانات هم شاید یکی دو پست داشته باشم –امید به خدا-.

مسئله ی دیگه این که امیدوارم مسئله ی غزه رو نا دیده نگیریم و به وظایفمون در این زمینه عمل کنیم. امیدوارم نباشه کسی که تا حالا یه کمک کوچک –در حد هزار تومن- هم به مردم بی دفاع غزه نکرده باشه. شاید بدونید اما شرکت همراه اول شماره ی پیامک 9001 رو برای کمک به مردم غزه اعلام کرده. مشترکین این اپراتور می تونن با فرستادن یه پیامک که توش مبلغ مورد نظرشون به تومان رو به صورت عددی نوشتن به این شماره در کمک به غزه سهیم باشن و بعدا این مبلغ روی قبض موبایلشون بپردازن. البته برای این که امنیت کار هم بالا باشه بعد از ارسال همراه اول یه پیامک میفرسته و میگه برای تأیید مبلغ رو دوباره ارسال کنید. فکر می کنم این آسون ترین راه کمک باشه.
برخیز که در عشق خطر باید کرد               در راه خدا سینه سپر باید کرد
از غزه صدای العطش می آید                  یاران حسین را خبر باید کرد

و در نهایت از همه ی کسانی که گذرشون به حیرتکده افتاده یا خواهد افتاد ملتمسانه طلب دعای خیر دارم.

و من الله التوفیق

پی نوشت:
1- غزه را دریابید و برای پیروزی اش دعا کنید.
2- تعداد شهدای غزه پس از دوازده روز مقاومت از 680 نفر گذشت.

3-احسنت برسید حسن ، گروه آشیانه و ونزوئلا. برای دیدن شاهکارهایشان روی لینک ها کلیک کنید.