سفارش تبلیغ
صبا ویژن

87/11/1
1:22 صبح

سفر به دیار مقاومت - 2

به قلم: شاهد در دسته غزه، سید حسن نصرالله، حزب الله، لبنان، سفر به دیار مقاومت، الحماة، عکس، حماس، شهید حاج عماد مغنیه، شهدا


پیش نوشت:
1)    پیروزی غرور آفرین و حماسی ٍ حماس و مقاومت اسلامی را بر کفار حربی صهیونیست به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام شامخ ولایت امام خامنه ای (مد ظله العالی) و همه ی مسلمانان و آزادگان گیتی تبریک می گم.
2)  0=11-22-33 ! روزی ارتشی به نام اسرائیل شکست ناپذیر بود. روز دیگر تنها 33 روز دوام آورد؛ و امروز پس از 22 روز شکست خورد. تا نابودی کامل این رژیم جعلی تنها یک جنگ 11 روزه ی دیگر باقی مانده است! ان شاءالله.

گفته بودم قسمت شد به همراه یه گروه وبلاگ نویس به زیارت اهل بیت در سوریه و حزب الله در لبنان برم. نمی دونم چی شد یهو تصمیمم گرفتم خاطراتم رو تصویری بگم. البته تصویر اون چنانی که نه. یه دوربین به قول اساتید Compact معلوم نیست چند مگا پیکسلی داشتم که میون اون دوربین های SLR از نیمه حرفه ای گرفته تا صددرصد حرفه ای یه اسباب بازی بیشتر به حساب نمی اومد. اما به هر حال با کسب اجازه از اساتید می خوام از عکس برای گفتن حرفهام استفاده کنم.
راستی برای نوشتن خاطرات و گذاشتن عکس های سفر به نظرم رسید از هیچ ترتیبی تبعیت نکنم. برای همین برای اولین سری عکس هایی رو از گلزار شهدای حزب الله آماده کردم.فکر کنم با فضای کنونی غزه که پیروزیش رو مدیون خون شهداشه تناسب داره.

 

تصویر با اندازه ی اصلی

نمای بیرونی گلزار شهدای حزب الله در منطقه ی ضاحیه ی جنوبی بیروت. مجموعه ی کوچکی که از یک سمت به یک گورستان و از سمت دیگه به مجلس اعلای شیعیان لبنان متنهی میشه.

 

گلزار شهدای حزب الله لبناان

 تصویر با اندازه ی اصلی
در این گلزار که بسیار زیبا هم تزئین شده، قبور مطهر تعدادی از شهدای حزب الله از سالها پیش تا جنگ 33 روزه و حتی درگیری داخلی اخیر لبنان وجود داره.

و اما مزار شهید مغنیه...

 

قبر مطهر شهید حاج عماد مغنیه- حاج رضوان

تصویر با اندازه ی اصلی

و گل سرسبد این مجموعه که مزار فرمانده ی دلیر شهید حاج عماد مغنیه است. این روزها باید از اون جور دیگری یاد کرد. آخه اون هم تو این پیروزی مقاومت غزه سهم زیادی داشت. شنیدید که حاج رضوان اواخر عمر پربرکتش همه تجربیات جنگ 33 روزه رو در اختیار مبارزان فلسطینی قرار داده بود.

 

پدر شهید حاج عماد مغنیه

تصویر با اندازه ی اصلی
ایشون هم پدر بزرگوار شهید مغنیه، آقای فایز مغنیه هستند که در کنار مزار فرزند برومندشون ایستاده اند. اعضای گروه ضمن زیارت قبور مطهر شهدای حزب الله با پدر و مادرحاج رضوان دیدار کردند.

 

لوح یادبود الحماة به خانواده ی شهید مغنیه

تصویر با اندازه ی اصلی

 لوح یادبودی که از طرف جمعیت وبلاگ نویسان حامی مقاومت اسلامی تقدیم خانواده ی شهید مغنیه شد. این لوح حاوی تمبر یادبود شهید مغنیه و دست خط مبارک مقام معظم رهبری در مورد چاپ این تمبر بود.

 

لبیک یا حسین (ع)
تصویر با اندازه ی اصلی

لبیک یا حسین(ع)!

 

منیف اشمر. شهید حزب الله

تصویر با اندازه ی اصلی

مزار مطهر شهید منیف اشمر. این شهید بزرگوار در سال 1376 برای اعدام سلمان رشدی عزیمت کرد که متاسفانه موفق نشد و به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

 

خادم الشهدا

تصویر با اندازه ی اصلی
خدمت به شهدا هم خود فیض بزرگی است که این جوان از آن بی بهره نبود.

 

شهدای جنگ داخلی لبنان

تصویر با اندازه ی اصلی
دو تن از شهدای جنگ داخلی اخیر لبنان که از فرماندهان نیروهای چریک شهری حزب الله بودند. گفته می شد که طرفداران ولید جنبلاط از فرط بغضشان نسبت به حزب الله بدن مطهر شهید عباس (سمت چپ) را تکه تکه کرده بودند. تاریخ شهادت این دو شهید اردیبهشت 87 است.

 

مجلس اعلای شیعیان لبنان

تصویر با اندازه ی اصلی

و ساختمان مجلس اعلای شیعیان لبنان که توسط جنبش امل اداره می شه. هنگام گرفتن این عکس چند نفر اومدن سراغم و بهم تذکر دادن. آخه اونجا عکس گرفتن ممنوعه.

ادامه دارد...