• وبلاگ : حيرتكده ي عقل
  • يادداشت : چموشي هاي يك دانشگاه
  • نظرات : 3 خصوصي ، 29 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + محمدي 
    مخالفان دولت از پيشرفت کشور ناراحتند
    حمله به احمدي‌نژاد به جرم ارائه آمار پيشرفت‌هاي صنعتي کشور

    گروه اقتصادي- ارائه آمار از پيشرفت‌هاي کشور در حوزه صنعت در آخرين گفتگوي تلويزيوني رئيس‌جمهور، با واکنش وزير صنايع و معادن دولت قبل مواجه شد و اسحاق جهانگيري در اظهارنظري متناقض، از سويي در اين آمارها تشکيک و به رئيس‌جمهور توصيه کرد آمارهاي واقعي بدهد و از سوي ديگر تأکيد کرد که اين آمارها محصول سرمايه‌گذاري هاي صنعتي در سال‌هاي قبل از دولت نهم است.
    http://www.rajanews.com/detail.asp?id=25463
    اين واکنش شتابزده در حالي مطرح شد که احمدي‌نژاد در گفتگوي تلويزيوني خود با مردم تنها به ارائه آمارهاي مقايسه‌اي پرداخته بود و در حالي که رئيس دولت سازندگي با گذشت بيش از 11 سال از پايان عمر دولت خود هنوز دستاوردهاي بزرگي مانند ماهواره اميد را به نام خود سند مي‌زند، و يا سيد محمدخاتمي که با وجود تعطيلي فعاليت‌هاي هسته‌اي در دولت وي، افتخار انرژي هسته‌اي را متعلق به دولت خود مي‌داند، مشخص نيست چرا رئيس دولت نهم حق ندارد حتي آماري مقايسه‌اي از فعاليت‌هاي دولت خود بيان کند.

    برابر آمارهاي رسمي و تأييد شده، جهش منفي در دولت نهم، به دليل افزايش سرمايه‌گذاري قابل توجه بوده است، به‌طوري که رشد ظرفيت‌سازي در طول دولت نهم نسبت به سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي در بخش آلومينيم، مس، صادرات صنعتي و خودرو به ترتيب 9،5؛ 4؛ 6 و 5 برابر بوده است.



    همچنين توليد محصولات منتخب نيز از رشد ظرفيت سازي قابل ملاحظه‌اي در طول دولت نهم نسبت به سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب برخوردار بوده است. به‌طوري که در بخش سيمان و فولاد به ترتيب 8،5 و 7 برابر رشد اشته است.



    در بخش سيمان، ظرفيت‌سازي در دولت نهم با ساخت کارخانه‌هاي سيمان در مناطق محروم به منظور ايجاد اشتغال و توسعه صنعتي رشد فزاينده‌اي داشته است. به‌طوري که در 8 ساله دولت هاشمي رفسنجاني متوسط رشد سالانه توليد سيمان 900هزارتن در 8 ساله دولت خاتمي متوسط رشد سالانه، 1،25 ميليون تن و در 3 ساله احمدي‌نژاد اين متوسط، سالانه 8،5 ميليون تن بوده است.

    همچنين کک و ذغال سنگ در سال 87 نسبت به سال 84 از رشد ظرفيت 44 و 102 درصد برخوردار بوده است.
    پاسخ

    سلام. از اطلاع رساني شما خيلي ممنونم. پيداست كه دغدغه ي حمايت از دولت خدمتگزار را داريد. خدا به شما توفيق دهد انشاءلله. اما يه پيشنهاد دارم. اگه بتونيد وبلاگي راه بندازيد و به همين صورت ادامه بديد به نظرم كار موثرتريه. بازم ممنون و موفق باشيد.